mandag 13. oktober 2014

 Lørdag 11 okt

 

Dagstur - ut på formiddag og hjemme igjen i bekmørket sent på kvelden : )


Loggen denne gangen ble en blanding fra forrige tur. Det er sånn det blir når jeg glemmer å starte ny Tracking. Hele loggen til venstre til og med Bugøynes er fra Lørdag.






Her på tur ut havna igjen og hva ser jeg ?
Jo Skarv igjen. Denne gangen riktig så Skarvsomt. Selv om jeg kommer lydløst så er jeg observert tidlig og de er urolige.


Så på flukt igjen : )



Seilte denne gangen inn mot Bugøynes inn fra Vest til forandring. Kunne tenke meg å hive anker her ved stranden, men tar det en annen gang. Helst i dagslys om været skulle finne på noen sprell. Sikkert ikke moro aleina i bekmørke.



Nysne i fjellene på Sørsiden. Litt småkjølig å være på tur, men når det er varmt ombord er det ingen utfordring. Jeg går ned innimellom : )





La merke til noe arti etter turen når jeg kikker på bildene dagen etterpå. Denne tanken midt på bildet har da ett tydelig ansikt formet av  vær og rust : ) 



Like utenfor moloen i Vadsø kommer Norlines godsbåt inn. Jeg legger om kursen for moro skyld og kommer meg litt vekk. Dem kan nok se meg, men ikke at jeg seiler. : )
Også denne turen var utrolig koselig med fin jevn seilevind hele tiden. Klokken 22.00 er jeg i plassen min igjen og det har blitt vindstille og blikkstille i havnen. : )

1 kommentar:

  1. Hei Inge!
    Takk for herlige Bugøynes-bilder, de herlige fjellan og dine moves
    på havet!
    Ekte sjeleføde sånn som du formidler det.
    Kos deg i blålyset og mer og mer stjernehimmel, flotte venn.
    finsk-norsk klem fra ho raili i sør

    SvarSlett