tirsdag 8. mai 2012

Værfast på Utsira


Kun en ting å gjøre under sånne forhold - slappe av og vente, ta en spasertur, handle avisa på Joker´n, lese, spise nokka godt f.eks.
Æ hadde ikke kommet mæ utafor innseiling heller, vinden står rett imot.
Har ett nytt naturfenomen på gang her også. Flo og fjære.
Sånn det e ute nu ville æ få problem med å komme mæ i land.
Vinden skyver skuta med stor kraft fra kaia og det er over en meter opp.
I Kristiansand er båtlivet enkelt, nesten ingen forskjell på tidevannet.
Spaserte en tur i formiddag mot Utsira  vindmøllepark, hele to møller.
Den ene står riktig vei mot vinden og pisker vilt i vinden, mens den andre stakkarn´n står med ryggen til vinden som ett annet fe - med en propell på ryggen som liksom ikke vil dette. 
I følge vær melding fra yr.no og dmi.dk skal det roe sæ i morra, mest litt utpå dagen. Så det e bare å være tålmodig her i hylinga fra mast og rigg.
Koseligt det også : )




                                                           Ingenting dær ute å gjøre nei ; )


Den til venstre har andre tanker.Ryggen imot vinden.


Bak der ett sted er Haugesund.


8 Mai markering på Utsira

2 kommentarer:

  1. Fantastisk lesning, Inge! Jeg føler nesten at jeg er tilstede. Mangler bare lukta av sjø og lammegryte! Du glir jo rett inn i alle lokalsamfunnene du besøker, hehe. Gleder meg virkelig til fortsettelsen, føler jeg får en gratistur til Vadsø....

    SvarSlett
  2. Takk for det Erlend. Arti dette har veldig mange nu som følger med meg på tur. : )

    SvarSlett